Pataki Ági igazából a véletlennek köszönhetően került a modellkedés közelébe: egyrészt, amikor spanyol tolmácsként egy dél-amerikai csoportot kísért a Rotschild Szalonba, vette észre a tulajdonos, Rotschild Klára és küldte a kifutókra, illetve egy Iparművészetin tanuló lány vizsgafotóján fedezte fel a Kőbányai Gyógyszergyár PR-igazgatója és lett a hetvenes-nyolcvanas évek talán legnépszerűbb reklám- és magazinok címlapján szereplő arca, sztármanöken.

A Fabulon Áginak is nevezett modell többek között egy budapesti Kálvin téri tűzfalról tekintett az arra haladókra egy nagy méretű reklámmozaikról. A mozaikhirdetést az avantgárd képzőművész, filmes és költő Erdély Miklós készítette 1982-ben és fiával jegyzi az alkotást. A téren azóta épült irodaház a tűzfalat eltakarta, így a képet – egy mozgalomnak köszönhetően – még 2000-ben megőrzésre eltávolították.[m 1][11]

Két évtizeden át volt a Fabulon termékcsalád reklámarca. Ennek köszönhette azt is, hogy Ágnesből Ágivá avanzsált és országos ismertségre tett szert. Külföldi termékekhez is felhasználták képeit, például a Semperit(wd), a Pepsi és a Philip Morris(wd) reklámjaiban. Fotósai voltak többek között Fenyő János, és az Ez a divat főszerkesztőségénél: Módos Gábor és Lengyel Miklós fotóművészek is.[12][13] A 80-as években öt évig még párhuzamosan modellkedett és lett fokozatosan 3-boltos butikláncot menedzselő üzletasszony, a rendszerváltás után azonban ismét váltott – bár még a 2000-es években is felkérték címlapfotózásra, például 2003-ban az Elle magazin.

Pataki mára filmproducerré avanzsált, méghozzá az ország egyik legismertebb és legsikeresebb producerévé. Az ő cége jegyzi az Üvegtigris trillógiát, valamint többek között a nemzetközi filmvilág által is jegyzett és díjak egész sorát besöprő Fehér tenyért is.

(Forrás:szodasszifon.hu;wikipedia.org/Fotó:pintererst)